Wat te doen bij storingen? Bel 0488 44 01 16!

Download de storingskaart!

De elektriciteit valt uit!

Stap 1: Meterkast

  • Bepaal eerst waar de storing zich bevindt, door de stoppen/installatieautomaat en de aardlekschakelaar (T) van uw elektrische installatie in de meterkast te controleren.
  • Als er geen defecte stoppen zijn en geen enkele installatieautomaat of aardlekschakelaar uit staat, is er waarschijnlijk een netstoring. U kunt dit controleren door bij de buren te kijken.
  • Meld de stroomstoring bij het Nationaal storingsnummer: 0800-9009.
  • Vindt u wel een defecte stop of is er een schakelaar uitgeschakeld? Vervang dan de stop of probeer de automaat weer in te schakelen.
  • Raakt de stop na vervanging weer defect of schakelt de automaat weer uit, dan is er een storing in uw eigen installatie.
  • Achterhaal de oorzaak van de storing via onderstaand stappenplan.

Stap 2: Aardlekschakelaar

  • Schakel de aardlekschakelaar in als deze uit staat. Een aardlekschakelaar herkent u aan het testknopje met de letter T.
  • Schakelt de aardlekschakelaar weer uit, dan bepaalt u eerst in welke groep de storing zit. Vervolgens bepaalt u welk apparaat de storing veroorzaakt.

Stap 3: In welke groep zit de fout?

  • Schakel alle groepen achter de desbetreffende aardlekschakelaar uit met de groepsschakelaars in de meterkast.
  • Schakel de aardlekschakelaar weer in.
  • Schakel de uitgeschakelde groepen weer in. Bij een bepaalde groep zal de aardlekschakelaar weer uitschakelen. Nu weet u welke groep de oorzaak is.

Stap 4: In welk apparaat zit de fout?

  • Schakel de elektrische apparaten in de desbetreffende groep uit door de stekkers uit de stopcontacten te halen.
  • Schakel de aardlekschakelaar weer in.
  • Schakel de apparaten één voor één in, totdat de aardlekschakelaar weer uitschakelt. Nu weet u welk apparaat de oorzaak is.
  • Geen oorzaak gevonden of kunt u het niet zelf oplossen  bel Westreenen: 0488-440116

Het ruiken van gas!

  • Draai de hoofdkraan (gas) dicht
  • Doe ramen en deuren open
  • Geen open vuur, niet roken en het gasstel uitzetten
  • Geen elektrische apparaten gebruiken
  • Bel uw installateur!

Wateroverlast!

  • Draai de hoofdkraan (water) dicht
  • Controleer de oorzaak
  • Verhelp de oorzaak (indien dit lukt)
  • Bel uw installateur!

Afgaan van uw alarm!

  • Is het een storing of inbraak?
  • Bij inbraak bel de meldkamer
  • Bij een storing bel Westreenen: 0488-440116


LET OP! (bij verbranding door elektriciteit):

  • De hulpverlener mag het slachtoffer nooit zonder uitschakeling van de spanning verplaatsen, omdat hij daardoor zelf in levensgevaar komt
  • Bij ongevallen met hoogspanningsleidingen is het niet mogelijk zelf te helpen
  • Waarschuw direct het energiebedrijf; alleen een monteur van het energiebedrijf kan de stroom onderbreken
  • Laat na een ongeval met elektrische spanning altijd zo spoedig mogelijk een elektrocardiogram maken

Tips van Westreenen:

Tip 1: Bewaar een zaklamp en kaarsen in de meterkast.
Tip 2: Zorg dat de meterkast te bereiken is, ook als er zwak of geen licht is.
Tip 3: De meterkast is geen opslaghok!

 

 

 

Nieuwbouw Pantarijn Kesteren

Sinds december 2017 werken wij aan het nieuwe Pantarijngebouw in Kesteren. Tot en met juni 2018 mogen wij aan dit grote, uitdagende project meewerken, en dat doen wij met veel plezier. Op het moment zijn wij bezig het tracé van de kabelgoot aan te leggen voor de kracht-, licht- en zwakstroominstallaties.